Creativity and diversity!

(Texto em Português depois deste)

Diversity facing competences

People are more creative in days of positive climate than on other days.

When people perceive their organization with a positive light, collaboration, cooperation , openness to new ideas , able to assess and develop new ideas with justice , focused on a clear vision of innovation and are recognized for their work , these people are more creative .

Rather, people are less creative if the environment is internal competition, if there are political struggles departments or aversion to new ideas and to take risks.

People instinctively believe that diversity is good at innovation. But when innovation is necessary and urgent, most people believe the answer is given by the capacity of each and build a team on that basis.

In other words diversity is seen as something interesting and possibly entertaining, but the urgent need makes them consider the capacity as critical.

In fact, diversity generally exceeds the capacity, and the teams assembled on the basis of diversity (interdisciplinarity), surpass those based on competence in a discipline.

For companies that are innovative, they must understand that the best innovations often come from the lowest levels of the organization and that innovation can and should take place in any functional area.

The innovative organizations instill a culture of innovation throughout the organization. This culture is based on the stimulation of ideas, creativity, not forgetting that the appearance of failure follows the conviction of the earlier crash less cost entails.

Some organizations resort to the use of specific software to facilitate discussion and combination of ideas allowing free team building.

In a company with culture of innovation, management and their peers are venture capitalists and assume this role looking to collect a large number of ideas and evaluate them. They separate marginal ideas from those which show the greatest potential to become big winners.

In these ideas with potential is necessary invested capital to ensure its viability.

But it is not enough will, not enough to want innovation and everything else are facilities. Organizations must create conditions for creativity to flourish.

“Thanks to the Medici family and a few others like them, sculptors, scientists, poets, philosophers, financiers, painters and architects converged on the city of Florence. There, they met, learned from each other, and broke down barriers between disciplines and cultures. Together, they forged a new world based on fresh ideas – what became known as the Renaissance. As a result, the city became the epicenter of the creative explosion, one of the most innovative eras in history. ” Frans Johansson Medici Effect

 

 

 

 

 

Criatividade e a diversidade!

A diversidade face à competência

As pessoas são mais criativas em dias de clima positivo do que noutros dias.

Quando as pessoas percebem a sua organização com uma luz positiva, colaboração, cooperação, abertura a novas ideias, capazes de avaliar e desenvolver novas ideias com justiça, focadas numa visão clara de inovação e são reconhecidas pelo seu trabalho, essas pessoas são mais criativas.

Pelo contrário, as pessoas são menos criativas se o ambiente é de competição interna, se há lutas políticas de departamentos ou aversão a novas ideias e ao assumir de riscos.

As pessoas acreditam instintivamente que a diversidade na inovação é boa. Mas quando a inovação é necessária e urgente, a maioria das pessoas acredita que a resposta é dada pela capacidade de todos e constroem uma equipa nessa base.

Por outras palavras a diversidade é vista como algo interessante e possivelmente divertido, mas a necessidade urgente faz considerar a capacidade como crítica.

Na realidade, a diversidade, geralmente supera a capacidade, e as equipes montadas com base na diversidade (interdisciplinaridade), superam aquelas baseadas na competência numa disciplina.

Para as empresas serem inovadoras de facto, devem compreender que as melhores inovações, frequentemente, são provenientes dos níveis mais baixos da organização e que a inovação pode e deve ter lugar em qualquer área funcional.

As organizações inovadoras incutem uma cultura de inovação em toda a organização. Essa cultura assenta na estimulação de ideias, da criatividade, não esquecendo que o aparecimento do fracasso ou insucesso segue a convicção de quanto mais cedo falhar menos custos acarreta.

Algumas organizações recorrem ao uso de software específico para facilitar a discussão e combinação de ideias permitindo a livre construção de equipas.

Numa empresa com cultura de inovação, a gestão e os seus pares são investidores de risco e assumem esse papel procurando recolher um grande número de ideias e procedendo à sua avaliação. Separam as ideias marginais das que apresentam maior potencial para se tornaram grandes vencedoras.

Nessas ideias com potencial é necessário investir capital para verificar a sua viabilidade.

Mas não basta a vontade, não basta querer inovação e tudo o resto são facilidades. As organizações têm de criar condições para que a criatividade se desenvolva.

“Graças à família Medici e alguns outros como eles, escultores, cientistas, poetas, filósofos, financiadores, pintores, arquitectos convergiram sobre a cidade de Florença. Ali, encontraram-se, aprenderam uns com os outros, e quebraram as barreiras entre as disciplinas e culturas. Juntos, forjaram um novo mundo baseado em novas ideias – que ficou conhecido como o Renascimento. Como resultado, a cidade se tornou o epicentro da explosão criativa, uma das eras mais inovadoras na história.”
Frans Johansson, O Efeito Medici

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